Wednesday, December 11, 2019

"Houston, Please Be Informed There Is A Santa Claus" - Celebrating Christmas in Space

"Houston.. Please be informed there is a Santa Claus."

Those are the famous words of Apollo 8 astronaut, Jim Lovell, reporting back what he and his Apollo 8 crew members saw when they became the first humans in history to see the surface of the far side of the Moon on Christmas Eve, 1968.

At this time of year as people all over the world gather with loved ones to celebrate the holiday season, there are currently six people who will literally be having an out of this world Christmas this year - in space aboard the International Space Station.
The ISS Expedition 34 crew celebrating Christmas Day on ISS in 2012.
credit: NASA.

Space Station crews are launched on missions typically lasting around six months in duration, with some staying aboard the orbiting complex for almost an entire year, including NASA astronaut Christina Koch who will have spent 10 months in space after her mission was extended earlier this year.

Every year since the turn of the millennium, astronauts and cosmonauts have been aboard the station to celebrate the festive season, which means unfortunately they don't get to celebrate with their families back on Earth.

But that doesn't mean they don't celebrate them in space!

On the ISS there are video-conferencing capabilities on board which allow the crew to talk with their family and friends at home. There is even a small plastic tree and stockings are hung on the walls for each member of the crew so that they can be filled with a few Christmas treats.

ESA astronaut Samantha Cristoforetti who celebrated Christmas aboard the station in 2014 was once asked about what kind of items would be included as stocking fillers.

"If we come across someone's favourite dish when searching through a food container, we can stick it in his or her sock!" 

There is also a guitar and ukulele if the crew want to break out a few Christmas carols over the holiday season.

What's on the menu?
There's quite a wide variety to choose from on the ISS Christmas dinner menu including some seasonal menu items such as cranberry sauce, smoked turkey and candy.

The space station residents recently oversaw the arrival of two cargo ships - a Russian Progress resupply ship as well as a SpaceX Dragon cargo vehicle which, according to Expedition 61 Flight Engineer Drew Morgan, is loaded with festive treats and goodies from friends and family on Earth for the crew to enjoy this Christmas.

NASA Astronaut Drew Morgan excited to start unloading the cargo delivered to the station by the SpaceX Dragon cargo craft on December 8.
credit: NASA/Drew Morgan/Twitter.


However, astronauts on the space station were not the first people to celebrate Christmas in space. The most famous example of astronauts celebrating the holidays off-planet was the crew of Apollo 8 back in 1968.

Spending Christmas at the Moon
Humanity's first mission to the Moon came over 50 Christmases ago when Apollo 8 astronauts Frank Borman, Jim Lovell and Bill Anders blasted off from the Kennedy Space Center in December 1968, becoming the first humans ever to travel beyond Earth orbit for another celestial body.

The mission is remembered best for capturing the iconic 'Earthrise' photo shortly after entering lunar orbit, and the crew taking turns in reading from the first few verses of the book of Genesis during a live Christmas Eve broadcast from the Moon.

"Earthrise" taken by Apollo 8 crew.
Christmas 1968. Credit: NASA
Valerie Anders, wife of Bill Anders said "The words were so beautiful. Christmas. the Moon, they were so far away and everybody cried."

Now, as space agencies from all around the world plan on returning humans to the surface of the Moon as part of the Artemis Program - which aims to land the first woman and the next man on the surface of the Moon by 2024 (this time for longer, more sustainable missions lasting months as they do on ISS) - one cannot help but think that astronauts eating their Christmas turkey on the lunar surface might not be so far away.

On behalf of Irish Space Blog we would sincerely like to wish all our readers a very Happy Christmas, a lovely New Year, and finally, to echo the words of Apollo 8 commander Frank Borman, "God bless all of you, all of you on the good Earth."

14 comments:

  1. Hello! I really liked your post mate. Pretty interesting. If you would be willing to check out my blog too I really would appreciate
    it!

    ReplyDelete
  2. Hello everyone,
    My name is Mr Richard Lawson, I live in Sihanoukville here in Cambodia and i am a happy woman today and i've decided to share my testimoney hear, i was in need of a loan to carry out a construction project and a friend introduced me to GANNETT INTERNATIONAL FINANCE LLP indeed they delivered as they promised, And not only did i complete the project i also had the advantage of an incredible opportunity to relocate and expand my business, at a pivotal time. The support I received from "Gannett International Finance LLP" staff was priceless." - Nancy Bosben,
    If you are in need of financing, don’t hesitate to contact them through
    WhatsApp: +447449373835 or
    E-mail: loans@gannettfinancellp.com
    "Thank you (Gannett International Finance LLP) for having faith in us to get us started!"

    ReplyDelete
  3. Attention

    The aim is to inform the general public, healthy men and women. Who are interested in

    Immediately donate bone marrow (kidney organs) to the kidneys, testicles and 100% serious contact .. email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com

    because there are many of us

    patients who currently need a kidney transplant.

    Look for the opportunity to sell your kidney for money to fund

    We will buy yours

    kidney for € 800,000

    Liver: 600,000 €

    Ovaries: € 300,000

    Bone Marrow: € 500,000


    and we also have Vib / AIDS ultra vibros 11 drugs that can cure them or allow them to leave longer


    Send us an email


    EMAIL; Doctormichaelapa007@gmail.com

    Email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com


    Whatsapp: ask me


    Greetings


    Michael

    ReplyDelete
  4. Attention

    The aim is to inform the general public, healthy men and women. Who are interested in

    Immediately donate bone marrow (kidney organs) to the kidneys, testicles and 100% serious contact .. email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com

    because there are many of us

    patients who currently need a kidney transplant.

    Look for the opportunity to sell your kidney for money to fund

    We will buy yours

    kidney for € 800,000

    Liver: 600,000 €

    Ovaries: € 300,000

    Bone Marrow: € 500,000


    and we also have Vib / AIDS ultra vibros 11 drugs that can cure them or allow them to leave longer


    Send us an email


    EMAIL; Doctormichaelapa007@gmail.com

    Email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com


    Whatsapp: ask me


    Greetings


    Michael

    ReplyDelete
  5. Attention

    The aim is to inform the general public, healthy men and women. Who are interested in

    Immediately donate bone marrow (kidney organs) to the kidneys, testicles and 100% serious contact .. email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com

    because there are many of us

    patients who currently need a kidney transplant.

    Look for the opportunity to sell your kidney for money to fund

    We will buy yours

    kidney for € 800,000

    Liver: 600,000 €

    Ovaries: € 300,000

    Bone Marrow: € 500,000


    and we also have Vib / AIDS ultra vibros 11 drugs that can cure them or allow them to leave longer


    Send us an email


    EMAIL; Doctormichaelapa007@gmail.com

    Email; Clevelandclinicmanagement@gmail.com


    Whatsapp: ask me


    Greetings


    Michael

    ReplyDelete
  6. Do you want to buy a kidney or do you want to sell your
    kidney? Are you looking for an opportunity to sell your kidney for money due to a financial crisis and don't know what to do?
    Contact us today and we will offer you a good service.
    I have $ 1,000,000.00 for his kidney. My name is Doctor JAME DAVID. I am a nephrologist at the MAIN CLINIC. Our clinic specializes in kidney surgery and we also serve
    Buy and transplant live kidneys.
    matching donor. We are located in India, Turkey, United States. USA, Malaysia, India. If you are interested in buying kidneys,
    Feel free to contact us by email.
    Email: drjamedavid460@gmail.com WhatsApp +2349012028961

    Sincerely
    DR JAME DAVID.

    ReplyDelete
  7. Vera testimonianza e buone notizie !!!

    Mi chiamo mohammad, ho appena ricevuto il mio prestito ed è stato trasferito sul mio conto bancario, pochi giorni fa ho presentato domanda a Dangote Loan Company tramite Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), ho chiesto a Lady jane della Dangote Loan Company's requisiti e Jane mi ha detto che se avessi avuto tutti i termini il mio prestito mi sarebbe stato trasferito senza indugio

    E credimi ora poiché il mio prestito di Rp11bn con un tasso di interesse del 2% per la mia attività di estrazione del carbone è stato appena approvato e trasferito sul mio account, questo è un sogno a venire, prometto a Lady Jane che dirò al mondo se è vero? e lo dirò al mondo proprio adesso perché è vero

    Non devi pagare le tasse di registrazione, le tasse di licenza, rispettare la Dangote Loan Company e otterrai il tuo prestito

    per maggiori dettagli contattami via e-mail: mahammadismali234@gmail.com e contatta la Dangote Loan Company per il tuo prestito ora tramite e-mail Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Need a Debt Loan To Pay Off Bills?
    Take control of your debt today
    Available Now Business Expansion Loan Offer?
    Do you need a loan to pay off Bills?
    Do you need a loan?
    Do you need Personal Loan?
    Business Expansion Loan?
    Business Start-up, Education,
    Debt Consolidation Loan
    Hard Money Loans
    Loan for any thing ?
    We offer loan at low interest rate of 3%
    Loan with no credit check,
    Email us: financialserviceoffer876@gmail.com
    Call or add us on what's app +918929509036

    ReplyDelete
  9. Nama saya Rafif Apriani, saya membaca cerita bagaimana ibu Yanti Ari meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dengan bantuan perancang busana ternama DIAN PELANGI. Dalam kisahnya, dia menceritakan bagaimana dia kehilangan banyak uang (Rp28.000.000,00) dari pemberi pinjaman yang buruk karena dia membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan usahanya.
    Dia juga menceritakan bagaimana dia menghubungi Dian Pelangi yang menginstruksikan dia untuk menghubungi Ibu Ana Micheal dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan itulah cara dia meminjam pinjaman yang dia butuhkan untuk meningkatkan usahanya. Jadi saya melihat cerita ibu Yanti Ari dengan detailnya, detail Dian Pelangi dan Ibu Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI yang mereka pinjam semua.

    Detil Dian Pelangi :: email: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM)
    dia tinggal di Jakarta.
    Detil Ibu Yanti Ari :: Nomor teleponnya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    dia tinggal di Kota Medan, emailnya: ARIY6261@GMAIL.COM
    Dan akhirnya perusahaan pinjaman asli yang saya ingin siapa saja yang membutuhkan pinjaman dapat menghubungi karena saya sekarang menjadi saksi yang hidup dan semoga Allah selalu memberkati hari saya menghubungi mereka.
    Nama perusahaan: PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI, alamat email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)

    Ketika saya menghubungi ibu yanti dia bercerita bagaimana dia meminjam dari ibu Ana Michael tentang PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan seluruh prosesnya. Dengan senang hati saya sampaikan kepada masyarakat umum bahwa Ibu Ana Michael dari GUARANTY TRUST LOANS adalah yang terbaik dan terpercaya.
    Anda dapat menghubungi saya untuk lebih jelasnya melalui email saya: rafifapriani@gmail.com
    Saya berharap orang-orang yang menginginkan pemberi pinjaman yang andal melihat ini.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum
    Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Tuhan telah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Mei 2019, kesaksian saya dan kabar baik saya berjalan seperti ini, Nama saya Kartin Kiba dari Jl.P .Biak 9 No. 230 Rt.007 Rw.018 Desa Arenjaya, Jakarta Timur, Kota Bekasi, Jawa Barat, saya adalah seorang pemasar di perusahaan tempat saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua ini. Platform ini membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek uang hasil jerih payah Anda.

    Suami saya dan saya memiliki hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari Singapura yang pada bulan Desember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayar dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp7.500.000 untuk perusahaan pinjaman palsu di Singapura karena kami mengajukan pinjaman sebesar Rp450.000.000,00 dan dengan semua biaya yang kami bayarkan kami lakukan tidak mendapatkan pinjaman dan suami saya dan saya sangat Frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan.

    Jadi Tuhan itu baik, kami berdoa dan Tuhan mengarahkan kami ke seorang pelayan dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya menjelajah internet ketika saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yohanes Hendra Who dari Kota Bandung, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman. Dia meminta saya untuk menghubungi ibu Helen dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Helen dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu dan ibu Helen, Helen akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman. di perusahaan dan saya mendapat jumlah persis yang saya ajukan dan saya sangat senang.

    Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan-rekan saya bahwa jika Anda membutuhkan pinjaman asli yang asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan tingkat bunga 2%, cukup mendaftar melalui Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165. Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini, (kartinkiba72@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

    ALLAH memberkati kalian semua!
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  11. Yang mana kamu?

    KEPEMILIKAN SATU-SATUNYA
    KEMITRAAN
    KERJA SAMA
    PERSEROAN TERBATAS
    KOOPERATIF

    Saya ingin menggunakan media ini agar Anda semua tahu bahwa mendapatkan pinjaman tidak sesulit dan stres seperti yang Anda pikirkan

    Saya Rina Mariana asli bandung. Indonesia
    Saya mendapat pinjaman saya dari ONE BILLION RISING FUND dan proses aplikasi saya mudah, lancar dan dapat dimengerti dan saya telah diberkati sejak saya baru di perusahaan pinjaman dan hidup saya tidak lagi menjadi bahan tertawaan bagi orang-orang melainkan mereka datang kepada saya sekarang untuk meminta nasihat dan bagaimana membantu mereka secara finansial dan sejauh ini saya telah memperkenalkan cukup banyak orang ke perusahaan pinjaman dan mereka juga mendapatkan pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND
    Saya akan menyarankan jika Anda sedang membutuhkan pinjaman dan ingin mendapatkan bantuan karena kami telah mendapatkan bantuan dari ONE BILLION RISING FUND kemudian hubungi perusahaan pinjaman melalui gmail di bawah ini dan dapatkan transformasi dalam hidup Anda secara finansial dan bisnis Anda seperti yang kami lakukan
    Mereka yakin, aman, andal, dan terbuka untuk pelanggan
    Mengapa saya menyukai mereka adalah karena Anda sangat bebas bertanya tentang pinjaman Anda dan layanan mereka 24/7

    Nama Perusahaan:::ONE BILLION RISING FUND
    Gmail: onebillionrisingfund@gmail.com

    Hubungi saya

    Nama ::::::::::: Unung Rina Marian
    Gmail :::::::::::: rinamariana874@gmail.com
    Pekerjaan ::::: KEPEMILIKAN SATU-SATUNYA
    Jumlah pinjaman ::::: ;; $ 10.000,00
    Kota Saat Ini :::::::::: Jakarta

    ReplyDelete
  12. Apakah Anda membutuhkan pinjaman yang legal, jujur, bereputasi, dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami hadir untuk memenuhi kebutuhan finansial Anda. Jika bank atau lembaga keuangan menolak pinjaman Anda dengan alasan apa pun, jangan khawatir lagi. Masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kesengsaraan keuangan Anda. Kami telah memberikan miliaran (mata uang campuran) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi manajemen risiko yang kami tunjuk untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat agar bisnis Anda berkembang. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan suku bunga rendah dan persyaratan pembayaran kembali. Apakah Anda memiliki kredit buruk? Apakah Anda butuh uang untuk membayar tagihan Anda? Atau apakah Anda pikir Anda perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena kekurangan dana? Apakah Anda memerlukan uang untuk diinvestasikan dalam spesialisasi yang menguntungkan Anda? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
    Tujuannya adalah untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik. Email: [islamicrefinancing@gmail.com]
    Whatsapp; +15716666386

    ReplyDelete
  13. PINJAMAN MENDESAK! PINJAMAN MENDESAK !! PINJAMAN MENDESAK !!!

    Apakah Anda membutuhkan bantuan keuangan yang mendesak untuk tujuan pribadi atau untuk kebutuhan bisnis Anda? Inilah kabar baik untuk Anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau perusahaan dengan tingkat persentase tahunan terendah 2%.

    Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -

    * Pinjaman Mobil

    * Pinjaman Bisnis

    * Pinjaman Konsolidasi Utang

    * Pinjaman Pribadi

    * Pinjaman Ekspansi Bisnis

    * Pinjaman Mahasiswa

    * Pinjaman Pembangunan Pertanian

    Dan banyak lagi.

    Hubungi kami hari ini Via (Expressglobal55@gmail.com)

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karenaa saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""(((((onebillionrisingfund@gmail.com))))))))"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar
         

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))
    Allahu akbar

    ReplyDelete